.

.

به وبلاگ من خوش آمدید نظر یادتون نره مدیریت وبلاگ: آقای عبدالغنی حاجی لی دوجی
ایمیل مدیر : ghanidavaji@gmail.com

» آذر 1402
» بهمن 1393


» ابزار وبلاگ
» خرید لایسنس نود32
» ردیاب ارزان ماشین
» جلو پنجره جک جی 5

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شهرستان مراوه تپه و آدرس ghanihl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 47
بازدید کل : 1846
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



RSS
سلامت روان
نویسنده GhaniDavaji تاریخ ارسال دو شنبه 20 بهمن 1393 در ساعت 20:49

پيش به سوى زندگى بهتر - تضمين سلامت روان

مهديه علوى

مقدمه

انسان موجودى است كه فطرت و امور فطرى را به وديعه از جانب خداوند متعال دريافت نموده كه همه آنها در جهت دهى زندگى او مؤثر واقع مى‏شوند. به لحاظ فطرى بودن موجوديت انسان، او آگاهانه يا ناخود آگاه خود را به يك مبدا متعالى متصل مى‏داند كه تماميت اتكال و توجه او را در بر مى‏گيرد.

حس پرستش و كمال جويى يكى از امور فطرى است كه در جهت دهى اين اتصال، انسان را همراهى مى‏كند. در اين ارتباط و اتصال پديده‏اى به نام «ايمان‏» از جانب انسان به خداوند متعال و مبدا تكامل يافته خلق مى‏شود كه تنها فاعل آن آدمى بوده و بر اساس مبانى و مبادى فكرى خود، اين پديده را در زندگى مؤثر مى‏داند. به عبارت ديگر سهم تاثير ايمان در زندگى آدميان بسته به آن است كه انسان چه تفسير و برداشتى از ميزان تاثير اين پديده داشته باشد. گاهى ايمان از بدو تا ختم زندگى را جهت مى‏بخشد و گاه اثر گذارى آن تا حد حداقل كاهش مى‏يابد. اين اثر گذارى و اثر پذيرى منوط به انتخاب آگاهانه آدميان است ...


:: برچسب‌ها: سلامت روان ,
ادامه ی مطلب ...
.:: ::.
چرا يكديگر را تحمل نمي كنيم ؟
نویسنده GhaniDavaji تاریخ ارسال دو شنبه 20 بهمن 1393 در ساعت 20:49

چرا يكديگر را تحمل نمي كنيم ؟

آسيب شناسي رفتار و تعامل افراد در روابط اجتماعي

علي تحصيلي

واژه تعارض به معناي كشاكش و اختلاف داشتن ، در ادبيات روانشناسي ، رايج است و اشاره به موقعيتي دارد كه در آن رويدادها ، انگيزه ها ، مقاصد ، رفتارها و سليقه ها مغاير يا مخالف يكديگر هستند . بنابراين افراد نه تنها ممكن است در برخي جهات در كشاكش با ديگران باشند كه امكان دارد با خود نيز در تعارض باشند ، نظير موردي كه از تعارض وجداني يا تعارض در تصميم گيري سخن مي گوييم . زماني كه اهدافي را كه به لحاظ اهميت يكسان هستند دنبال مي كنيم ؛ اگر تلفيق آنها با يكديگر ممكن نباشد ...


:: برچسب‌ها: چرا يكديگر را تحمل نمي كنيم ؟ ,
ادامه ی مطلب ...
.:: ::.
زندگـی نامه مختوم قـلی فراغـی شاعــر ترکمن
نویسنده GhaniDavaji تاریخ ارسال دو شنبه 20 بهمن 1393 در ساعت 20:48
 

شعر

مختوم قلی در شعر خود مسائل اجتماعی و سیاسی را مورد توجه قرار داده و به اتحاد ترکمن‌ ها و تقبیح جنگ‌ های آن دوران می‌ پردازد . او هم‌ چنین مسائل اجتماعی نظیر تعدد زوجات ، سواد آموزی و نقش زنان در جامعه ، فقر و اختلاف طبقاتی و معضل مواد مخدر را مورد توجه قرار می ‌دهد . او به دلیل کنایاتش به روحانیان و صوفیان مورد تحریم قرار گرفته و محاکمه شده و به ‌طور کلی مورد غضب اغلب خان‌ ها و قدرتمندان زمان خود بود .

آرامگاه

در دهه ۱۳۷۰ در ایران آرامگاهی برای مختوم ‌قلی فراغی ساخته ‌شد . ساخت این آرامگاه در سال ۱۳۷۸ پایان یافت و در ۲۸ اردیبهشت هم ‌زمان با سالگرد تولد او با حضور و سخنرانی صفر مراد نیازوف رئیس جمهور وقت ترکمنستان و عطا الله مهاجرانی وزیر ...

ادامه ی مطلب ...
.:: ::.
اسب های وحشـی مراوه تپه
نویسنده GhaniDavaji تاریخ ارسال دو شنبه 20 بهمن 1393 در ساعت 20:47

وقتی از کوهها و جنگلهای شلمی مراوه تپه عبور می کنی ، اگر شانس با شما همراه باشد ، متوجه ی گله ای از اسبها می شوی که وجودشان در آن بلندی برای شما سوالی را ایجاد می کند : آیا اینجا و در این بلندی مرکز پرورش اسب می باشد؟ برخی از اهالی منطقه بر این باور هستند که این اسبها مربوط به اهالی روستای چناران مراوه تپه می باشد که سالها پیش به علت عدم توانایی در نگهداری ،‌اسبها را رها کرده اند .

به گفتــه یـکی از دوستــان :

نسل اين اسبها متعلق به مرحوم حاجي آق محمد معروف به اقي حاجي لي دوجي فرزند شير محمد مي باشد.آن مرحوم قبل از فوت خود در سال 1360 تعداد 8 رأس اسب (بايطال و آط) داشته كه در كوههاي شلمي همراه با دامهايش از آنها نگهداري مي كرده است. وجود چنين اسبهائي مورد تصديق يكي از سيسهاي معرف اسب دواني گنبد به نام مجيد خوجملي نيز مي باشد. حتي كساني كه به كشور تركمنستان رفت و آمد نام مالك آن را آن را مرحوم اقي حاجي مي دانند.

منبع : atrack.ir

 

:: برچسب‌ها: اسب های وحشـی مراوه تپه,
.:: ::.
زبان ترکمنی
نویسنده GhaniDavaji تاریخ ارسال دو شنبه 20 بهمن 1393 در ساعت 20:19
 
 

زبان ترکمنی

(خط لاتین: türkmençe - سیریلیک: түркмен) زبان مردم ترکمن و زبان ملی کشور ترکمنستان است. ترکمنی از زبان‌های آلتایی و از شاخه اغوز خانواده زبان‌های ترکی است و گویشوران به این زبان بیشتر در ترکمنستان و شمال شرقی ایران و نواحی شمالی افغانستان سخن می‌گویند.

بـرای دیـدن توضیحات بیشتــر به ادامــه مطلب برویــد


:: برچسب‌ها: زبان ترکمنی,
.:: ::.
عناوین آخرین مطالب بلاگ من



.:: Design By :