چگونه آستانه تحمل خود را بالا ببريم

.

.

به وبلاگ من خوش آمدید نظر یادتون نره مدیریت وبلاگ: آقای عبدالغنی حاجی لی دوجی
ایمیل مدیر : ghanidavaji@gmail.com

» آذر 1402
» بهمن 1393


» ابزار وبلاگ
» خرید لایسنس نود32
» ردیاب ارزان ماشین
» جلو پنجره جک جی 5

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شهرستان مراوه تپه و آدرس ghanihl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 72
بازدید کل : 1871
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



RSS
چگونه آستانه تحمل خود را بالا ببريم
نویسنده GhaniDavaji تاریخ ارسال دو شنبه 20 بهمن 1393 در ساعت 20:51

چگونه آستانه تحمل خود را بالا ببريم

با شمارش يك تا 10 بر عصبانيت چيره شويد

در جامعه كنوني ما كه به انواع فشارهاي روحي و رواني همراه است ، گاهي شاهد مشاجره ها و درگيري هايي در سطح شهر هستيم كه در مواقعي منجر به برخوردهاي فيزيكي نيز مي شود . اين برخوردها به دليل آن است كه دو طرف درگير نزاع و مشاجره ، اطلاع دقيق و صحيحي از طرز رفتار و فن بيان ندارند . به عبارتي مي توان گفت هنر عذرخواهي را نمي دانند كه باعث مي شود يك  برخورد ساده و كوچك به يك جنجال بزرگ  منجر شود و در  نهايت معلوم نيست به كجا مي انحاميد و بر سر آنها چه مي آيد.

مسائلي نيز از قبيل ترافيك ، گرمي هوا ، آلودگي هاي صوتي ، ازدحام و فشردگي بيش از حد جمعيت و صرف وقت فراوان براي رسيدن به محل كار و زندگي بر اين تنش هاي روحي مي افزايد .

هنگامي كه از رفتار و حرفهاي طرف مقابلتان نارحت مي شويد ، صبر و تحملتان تمام مي شود و مي خواهيد با عصبانيت ، هر چه در دلتان است به او بگوييد ؛ اما دست نگه داريد و اين كار را انجام ندهيد . فقط از شماره يك تا 10 بشماريد . خواهيد ديد كه ديگر صبر و تحملي كه مي خواست به جوش آيد ، آرام مي شود و شما با خونسردي با طرف مقابلتان برخورد مي كنيد و كار را از اين كه هست خرابتر نخواهيد كرد . در ادامه چند توصيه كه با به بكارگيري آنها بتوانيم بر عصبانيت خود غلبه كنيم ، ارائه مي شود :

1.        هنگام سخن گفتن هميشه تبسمي بر لب داشته باشيم . تبسم خرجي ندارد ، اما سود بسياري دارد .

2.        در بحث ها هيچ وقت طرف خود را با كلمه “ تو ” مورد خطاب قرار ندهيد . نام هر كس براي او مطبوع ترين و مهم ترين كلمات قاموس بشري است .

3.        در مشاجره ها اجازه دهيد طرف شما در كمال آزادي حرف خود را بزند و هرچه دردل دارد بر زبان بياورد .

4.        در مشاجره و بحث ها هيچ وقت به طرف خود نمگوييد به بيراهه مي رود و اشتباه فكر مي كند . عقايد طرف خود را محترم بشماريد.

اگر احساس كرديد طرف بحث شما اشتباه مي كند راه عاقلانه اين است كه بگوييد حق با شماست ، من هم اول مانند شما فكر مي كردم تا اين كه به اشتباهم پي بردم يا حق با شماست من متوجه مقصود شده ام اگر به جاي شما بودم شايد همين كار را مي كردم .

5.        ايده و فكري را كه مي خواهيد منتقل كنيد به صورت غير مستقيم باشد ، بگذاريد طر ف شما خودش نتيجه گيري كند . به او حق انتخاب بدهيد .

6.        هر وقت مي خواهيد بحث و صحبت كنيد ، متوجه باشيد در اغاز كلام مسائلي را پيش نياوريد كه مورد اختلاف شماست . بر عكس سعي كنيد مسائلي را بيشتر محل توجه قرار دهيد كه درآن موافقت طرفين حاصل است و به طرف خود القا كنيد كه شما و او به جانب يك مقصد رهسپاريد و فقط تفاوت شما در وسايل رسيدن به مقصود است .

7.        با ملايمت و نرمي سخن بگوييد ؛ زيرا سخن گفتن با صداي بلند باعث مي شود طرف مقابل شما حالت دفاعي به خود بگيرد و در صدد مقابله برآيد .

8.         سعي كنيد پيش از اين كه طرف شما اشتباهاتتان را گوشزد كند ، شما پيشدستي كرده تا طرف شما حالت محبت آميز به خود بگيرد و از اشتباه شما در گذرد .

9.         بهترين راه غلبه بر بحث و جدل وارد نشدن به آن است . تا آنجا كه مي توانيد از وارد شدن به بحث و جدل دوري كنيد . چنان بگريزيد مانند اين كه از مار سمي خطرناكي فرار مي كنيد .

10.      در آخر رعايت قاعده اي كه ذكر آن رفت . يعني شمارش از عدد يك تا 10 را فراموش نكنيد .

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






:: برچسب‌ها: چگونه آستانه تحمل خود را بالا ببريم ,
.:: ::.
عناوین آخرین مطالب بلاگ من



.:: Design By :